woensdag, december 27, 2006

Bart Wellens, Sven Nietes

"Soms moet men voor de volledigheid met de voeten door de stront", zoals een lokale wijsheid spreekwoordrechterlijk besliste, langere tijd geleden. Supersporter Inc., dat eind jaren '90 van de vorige eeuwigheid allesbehalve verlegen kranige sportlui festivierde, wijdde op een meer bepaald moment dan ook een post aan de über-sympathieke crossover artiest Bart Wellens. Tijdens de hitte van zijn strijd met Aertsrivaal Svennie Nijs dierven de supportersgeloederen al eens hoog opdraven, het volgende lied was daarvan de prille getuige.

"Maandag 10 januari 2000: Hallo superfans!!

Aangezien ik op het Belgisch Kampioenschap Veldrijden alle meugelijke tegenstand met de vingers in de neus naar huis hep gereden, heeft mijn supportersclub als het ware een 'fanlied' in elkaar gebokst. Ook Sven Nijs hebben ze in elkaar gebokst, maar dat is een heel ander verhaal. Hij vroeg erom. Dat wilde ik jullie natuurlijk niet onthouden. Hou je vast, superfans, hier komt het!!

Van wie hoor ik daar dat overweldigend gebodder??
't Is den Bart, al dabbend door de modder!!
Wie rijdt de tegenstand helemaal in de prak?
't Is Bart Wellens, en da is gene platte kak!!

Het ABN dat heeft ie nooit geleerd
Hij moet dringend eens scheren zijnen beerd
En een lief zal niet lang bij hem blijven
Want zijn bakkes is niet om over naar huis te schrijven!!

Al wie hoor ik daar zonder kreunen kaaihard geven?
't Is Bart Wellens, hij wenst geen medeleven.
Waarom niet? vraag ik mij dan af.
Het was zijn keuze en daarmee is de kous af!!

Sven Nijs, dat is niet zijn kornuit
hij scheldt hem dan ook geregeld uit
Of een venijnig duwtje in zijn zij,
daardoor wordt ons Bartje erg blij!!

Wie lacht er eens met het waaien van de wind?
Bartje Wellens, eigenlijk nog een kind!!
Wie draait er het vlotst de 2 pedalen rond??
't Is Bart Wellens, ijzerwinkel in de mond!!"


Een glazige bol (ijs) is natuurlijk weinigen gegoven, dus wat betreft die mogelijkheid van liefde in Barts jonge leven schoot Supersporter Inc. voor de volle honderd den bocht uit in hun toekomstanalyse. Verder niets dan goeds over hen die dood zijn.

1 opmerking:

Anoniem zei

dikke lul