donderdag, december 21, 2006

Frank Vandenbroucke


Ooit was Frank Vandenbroucke de beste ooit, dus verzekering genoeg om opgenomen te worden in de gallerij der groten, oftewel deel 2 van de Supersporter Inc. archiveringsduik hier bij Beste Ooit. We spreken 2 december 1999 en de franse man verwoordt het zelf als volgend:

"Beste sportliefhebbers en meer in het bijzonder wielerfanaten,

Ik denk dat het niet ongepast is mijn excuses aan te bieden voor al hetgene de laatste dagen gebeurd is. Sorry voor de verwarring en de confusie, de onwetendheid en ignorantie. En de arrogantie. Liefste vrienden, ik beloof dat jullie de eerste zullen zijn die op de hoogte worden gebracht van mijn concrete plannen. Zonder zwans. Intussen verlaat ik jullie, zonder jullie echt te vergeten, met het alombekende Frank Vandenbroucke Supporterslied. Merci,

Frank Superchamp.

Wie zit aldaar, in zijn koersersbroeke?
't Is Fraank, Frankske Vandenbroucke!
Wie gaat er daar een ongelofelijke gank?
't Is verdorie Vandenbroucke Frank!

Blonde haren en een grote bek,
maar immer de beste op het wegdek
en vooraf zeggen waar ie demareert
maar blijven gaan als ie zich bezeert!

Dankzij wie kan de rest zijn boeltje opdoeke?
't Is Fraaank, Frankske Vandenbroucke!
Hoeveel kost een brood in den ommegank?
't Is ongeveer zo een zevenenvijftig frank!"

3 opmerkingen:

Anoniem zei

veel duurder is een brood eigenlijk niet geworden sinds den euro.

Anoniem zei

de meuro is wel duurdar geworden daarentegen. Mauro Pawloski oftewel beste artiestenaam ooit (op deze moment toch).

Anoniem zei

Gallerij ????
Zeg (schrijf) maar galerij ...