woensdag, januari 17, 2007

Charmezanger Inc.


Charmeanger Inc. wierp ergens in het begin van deze eeuw een dikke pluk lekkernij in het hoenderhok der kleinkunst om op die wijze decoratiegewijs een soort van smierige slachtroom op de overigens al errug heerlijke lokale talent-taart te voldoen. In zijn finale (en een finale was het) nieuwsbrief ging de halve pfaff Sam Gooris aan de slag met zijn Big Brother For Vips-kornuit Luc Steeno, in een smeuïge battle om ten allen prijze nog wat extra televote stemmen vanuit het Vlaamse kijkerslandschap binnen te draaien, want een sms'je kost tenslotte toch niet veel geld. Yo!

Zondag 15 april 2001:

“Gene krot, wel prot!” Dat zei Sam Gooris bij zijn aankomst over het Big Brother-huis. De sympathieke Mechelse scheper is een hond en dat vlot Sammeke goor is, dat wisten we al langer, maar onze soepele Mechelse knul ontpopte zich - als leutigerd van dienst - vrijwel onmiddellijk tot dé kandidaat om Big Brother VIP te winnen. Wij infiltreerden op slinkse wijze in het huis en vroegen Sam om een exclusief nummertje klaar te stomen voor deze week. Tofferd Sam stond er echter op om ook Luc Steeno deel te laten nemen in het project. Na enig braingestorm werd duidelijk dat het een good ol’ hiphop-onderonsje zou worden. Houd je klaar voor “Dr. Sam vs. MC Steeno”, de beste hiphop-freestyle-battle na “Moa Ven Toh” van Will Tura! Met DJ Herrie (van Barneveld) aan de mix: yo yo, here we go!

Sam:
“Yo yo, check da mike! Checkie, mijn hond heet Bleckie...
Mijn naam is Sam, de grootste lekkerd vam Mechelen-Dam,
toffer dan Luc, die ukkepuk uit Dikke Ruk, ja,
met de vingers in het gat, win ik hier dat spel, schat,
mijn Kelly is een dellie, die van Steeno een vellie over beeno,
ik hou van zingen en roppen, vrije stijl met veel moppen,
beter dan Lucske , waarvan komt het volgende stukske.”

Luc:
“Mijn naam is Luc, ik houd van eten, vooral eten uit bluk,
ongezouten spek voor de bek, frikandellen of warme rek,
patatten gekookt, gebakken in ‘t vet, ontbijt op bed,
nee, ik houd niet van honger, geen blad voor de monger,
pro straffe kost, nog nooit nie gesmost, ik heb bereveul dost,
maakt nie uit wat het kost, bij geboef sta ik op post.”

Sam:
“Jot Luc, flink jom, gezeik over boeven, om mij af te troeven,
ik ben tenminste trouw, ik hou van mijn vrouw, niet zoals jou,
want wat wou je met Betty? Vrouw vergeten, gefrullik aan tettie?
Misschien zelfs minettie? Ik doe nie da, ik ben al bezettie.”

Luc:
“Trouwe Sam, wat een ongelooflijk gezwam, ik houd gewoon van eten,
van vreten en zweten, gekookt of rauw, frut met berenklauw,
houd toch je bek, als kerverse vader, zonder levenservader,
ik ben al oud, heb het soms koud en houd van de vrouwd,
maar mijn favoriete plat is zekers chips (zout)."

Wel wel, Sam Gooris als fidele vent van Kelly Paf en als trotse vader van Shania! Hopelijk bijft hij er in de toekomst de leut in houden! Charmezanger Inc. heeft niet de gewoonte om zich in het debat te mengen, maar hier smeert hij toch wel érrrug veel haar in Lucs boter. Gelukkig weert ouwe Luc zich als een charmezanger op een pensenkermis... Yeah! Tot de volgende!


Die volgende kwam er dus helaas nooit. Wie weet wordt er de komende dagen echter wel een vorige Beste Ooit uit de meezingersmodder getrokken. Kom af!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ooooompff, hir wordt hard gegaan man man